Weiss Klinik - Choroby siatkówki

Choroby siatkówki

Siatkówka to najważniejsza część oka, dzięki której widzimy.

Zbudowana jest z milionów światłoczułych komórek nerwowych (czopków i pręcików), które umożliwiają odbiór bodźców świetlnych. Te za pomocą nerwu wzrokowego przekazywane są do mózgu, dzięki czemu powstaje obraz – czyli to, co widzimy. W Weiss Klinik proponujemy nowoczesne metody diagnostyki i leczenia chorób siatkówki.

Diagnozujemy i leczymy choroby siatkówki

Współczesna okulistyka daje ogromne możliwości diagnostyki i leczenia chorób w obrębie siatkówki oka. W Weiss Klinik proponujemy metody zachowawcze, laserowe i chirurgiczne (witrektomia).

Metody zachowawcze polegają na leczeniu farmakologicznym zmian w obrębie siatkówki oraz stosowaniu odpowiedniej diety żywieniowej. Aby zwiększyć skuteczność niektórych leków, w niektórych przypadkach stosujemy iniekcje doszklistkowe. To zastrzyki do wnętrza gałki ocznej, aby penetracja leków do siatkówki i naczyniówki oka była lepsza i szybsza. „Zastrzyk do oka” jest bezbolesny!

W Weiss Klinik w leczeniu chorób siatkówki stosujemy także laseroterapię, której celem jest usunięcie zmian chorobowych w obrębie siatkówki. Wykonujemy również zabiegi mikrochirurgiczne – witrektomia, które polegają na usunięciu ciała szklistego oka i zastąpienie go specjalnym płynem.

Leczenie chorób siatkówki iniekcje i wirektomia

Objawami nieprawidłowego funkcjonowania siatkówki oka są zaburzenia widzenia, m.in. w postaci błysków czy czarnych plamek o różnym kształcie w polu widzenia. Najczęstsze choroby siatkówki oka to:

• zwyrodnienie plamki żółtej (AMD)
      Choroba niewielkiego obszaru w centrum siatkówki, który pozwala na widzenie szczegółów znajdujących się bezpośrednio w centrum pola widzenia.
    • odwarstwienie siatkówki
      Choroba oka związana z oddzieleniem się siatkówki od znajdującej się bezpośrednio pod nią naczyniówki. Powoduje upośledzenie wzroku i może prowadzić do ślepoty. Szczególnie narażone są osoby z dużą krótkowzrocznością, u których odwarstwienie siatkówki może wywołać nawet niewielki wysiłek fizyczny.
    • otwór plamki
      Choroba obejmująca centralną, najważniejszą z punktu widzenia część siatkówki. Polega na powstaniu ubytku siatkówki spowodowanego stycznym pociąganiem przez ciało szkliste.
    • błona przedsiatkówkowa
      Choroba polegająca na powstaniu błony na powierzchni centralnej części siatkówki. Może powodować stopniowe pogorszenie widzenia lub wykrzywienie obrazu.
    • retinopatia cukrzycowa
      Choroba związana z uszkodzeniem naczyń krwionośnych siatkówki oka, pojawia się w przebiegu cukrzycy. Zmiany cukrzycowe w obrębie siatkówki rozwijają się wprost proporcjonalnie do długości cukrzycy oraz jej typu.
    • retinopatia nadciśnieniowa
      Choroba związana z uszkodzeniem naczyń krwionośnych siatkówki oka, pojawia się w przebiegu nadciśnienia tętniczego. Zmiany chorobowe zaburzają czynności i strukturę naczyń krwionośnych siatkówki.

dowiedz się więcej

Choroby siatkówki